2010. november 8., hétfő

Zöld spárgakrém leves

Archív, Gyalogbéka cukormentes kísérleti konyhája - 2010.05.27.

A spárga kész megváltás a cukrosnak. 100 grammjában alig 1,8 gramm szénhidrát van, ráadásul nagyon jó rákmegelőző hírében is áll. Korábban én még sosem kóstoltam, vagy készítettem, de mások blogjait olvasva nem tűnt olyan nehezen elkészíthető ételnek... Nos az első kísérlet nem úgy sikerült, ahogy szerettem volna.

Tegnap fáradt és nyűgös voltam a munka és spanyol óra után, de úgy voltam vele, hogy egy jó meleg leves majd mindenért kárpótol. Neki is láttam a spárga megtisztításának de félúton majdnem otthagytam az egészet. Persze megspórolhattam volna a felesleges munkát, ha hamarabb megtalálom EZT Ági blogjában a spárga tisztításáról. Sebaj, azért én hősiesen küzdöttem tovább a krumpli pucolóval és a spárgával.

Ám a szépség istennője nem kedvezett nekem... de lássuk előbb a hozzávalókat.

Hozzávalók:

10-15 dkg zöld spárga - 100 g/ 1,8 g szénhidrát
1 nagy szem krumpli - 100 g/ 20 g szénhidrát
zöldség alaplé
pár szelet sonka


Elkészítés:

Miután megvívtam teljesen felesleges harcom a spárga tisztítással, a forrásban lévő zöldség alaplébe feltettem főni a kis kockákra vágott krumplit. Mikor félig már megpuhult, hozzáadtam a darabokra vágott spárgát és 10 perc alatt az egészet puhára főztem.

A tűzről levéve az egészet hűlni hagytam egy kicsit, majd kisebb adagokban a spárgát a krumplival leturmixoltam.Sajnálatos módon a turmixunk már nem a régi, így kissé darabosra sikeredett a krémleves...

Volt otthon pár szelet sonka, amit már nagyon el kellett használni, ezért én vékony csíkokra vágtam a sonkát, és a levest kevés reszelt sajttal, sárgarépával és sonkával díszítettem.

A leves íze igazán jó lett, de a tanulság a következő: kell egy új turmix, és máskor alaposabban szét kell nézni mások blogjában mielőtt egy számunkra ismeretlen zöldségnek neki esünk és kísérletezni kezdünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése