2010. november 8., hétfő

Koreai saláta tekercs magyar módra

Archív, Gyalogbéka cukormentes kísérleti konyhája - 2010.05.27.

Nos, ahogy a cím is mutatja már megint kavartam a ... szóval az ízeket, ötleteket és meglepő módon nem sült ki belőle semmi ehetetlen. Sőt, egy könnyű, egészséges étel lett a vége.

A koreaiaknál van egy étel, amit elég sűrűn esznek. Én leginkább saláta tekercsnek szeretem hívni, mert egyébként fogalmam sincs, hogy mi a hivatalos neve, ha van egyáltalán. Náluk ez úgy fest, hogy egy saláta levélbe pakolnak grill hús csíkokat, kimchit, zöld csilit, fokhagymát... ízlés szerint, majd összetekerik a salátát és egy falatban bekapják. Valami hasonlót sikerült gyártani most, csak magyaros változatban, pedig csak abból indultam ki, hogy salátába akarom csomagolni az ebédet...

Hozzávalók:

1 kicsi padlizsán - 100 g/ 4,8 g szénhidrát
1 csirkemellfilé
curry
gyömbér
olívaolaj
zöldségalap lé
1 nagyobb fej zeller - 100 g/ 5 g szénhidrát
1 fej saláta - 100 g/ 2 g szénhidrát

Elkészítés:

Ez tényleg zeller, nem krumpli

A salátaleveleket tépkedjük le és szépen mossuk le a földet, szennyeződést, majd rakjuk félre, hogy a levelek megszáradjanak egy kicsit.

A csirkemellet kicsit kloffoljuk ki, csíkozzuk fel és olajon süssük meg hirtelen. Ha kész rakjuk félre.

Sült zeller aka hamis sült krumpli

A zellert pucoljuk meg és vágjuk fel úgy, mint a hasábburgonyát, majd ugyanazzal a módszerrel süssük is ki. Pont olyan az íze egyébként, mint a sült krumplinak, csak zeller illata van, és jóval kevesebb benne a szénhidrát (pont negyed annyi). Ha kész van ezt is tegyük félre. Figyeljünk rá sütés közben, mert gyorsan odakap!

Curry szósz padlizsánnal


A serpenyőben maradt (2-3 kanálnyi) olívaolajra kanalazzunk 4 kanál curry port - én a Kata által Tunéziából hozott curryt avattam fel ebből az alkalomból - 2-3 kanál gyömbért és öntsük fel 3-4 dl zöldségalap lével (ízlés szerint ez lehet több, vagy kevesebb). Közben 3 teáskanál keményítőt keverjünk el 1 dl hideg vízzel és öntsük ezt a szószhoz.
Ezután a curry szószhoz adjuk hozzá a korábban felkockázott padlizsánt és legalább 10 percig rotyogtassuk az egészet fedő alatt.
Aki szereti és bírja a csípőset, az egy kis csilivel is megbolondíthatja még a szószt.

Ha minden tálalásra kész, akkor fogjunk egy saláta levelet és kezdjük megpakolni mindenből egy kicsivel, majd tekerjük fel, és nagyon ízléses módon próbáljuk meg egy menetben a szánkba tunkolni. Én majdnem sikeresen megfulladtam az első próbával, így másodjára inkább már haraptam. Az élményt a kisebb falatok sem rontották el, sőt a velem együtt ebédelő Kata is értékelte, hogy nem esik ki a számból a falat...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése