2010. november 13., szombat

Koreai sertés ragu rizs ágyon

Archív, Gyalogbéka cukormentes kísérleti konyhája - 2010.08.14.

"- A rohadt életbe, nincs farka, maga dinnye! Nézze! - Felrántotta a takarót, és a férfi felé fordította Sophie baba fenekét, mintha olyan kakasortüzet akarna a bétahímre irányítani, amilyet az még sosem látott.
Charlie hátraugrott - sovány, fürge harmincas volt -, majd amikor, rájött, hogy a baba nincs töltve, jogos felháborodással igazította meg tweedzakója hajtókáját."

/Christopher Moore: Mocskos Meló - 1. fejezet, Agave kiadó/

Erről az ételről egy mondatban ennyit: mennyország egy tányéron.

Egész héten átlagosan 9 körül értem haza minden nap, így elég körülményes volt a főzés. Mondhatni semmilyen leginkább. Salátán, felvágotton és társain éltem. Ez azonban egyáltalán nem egészséges és nem is ajánlott, pláne nekem. Szóval nincs más választásom előre leszek kénytelen főzőcskézni a hétvégéken, amit csak lehet.

A mai ebéd egy istenien finom ragu volt. Egyáltalán nem egy drága étel, gyorsan kész van és a legkényesebb ízlést is kielégíti. Ráadásul nem csípős, inkább egy csöppet pikáns.

Hozzávalók 2 fő részére:

25 dkg ragunak való disznó hús
10 dkg barna rizs - 100 g/ 70 g szénhidrát
1 nagy sárgarépa - 100 g/ 8,1 g szénhidrát
1 apró cukkini - 100 g/ 5,7 g szénhidrát
1 fej kicsi vöröshagyma - 100 g/ 8,3 g szénhidrát
2 marék spenót - 100 g/ 1,8 g szénhidrát
2-3 ek pirított szezámmag

A húst először falatnyi kockákra vágjuk. A zsíros és inas részeket levágjuk majd a pácba tesszük úgy egy órára.

Húspác:

1 ek szója szósz
1 ek barna cukor - 100 g/ 99 g szénhidrát
1 gerezd apróra vágott fokhagyma
1 ek szezám olaj - ha nincs olíva olaj is megteszi
1 ek frissen reszelt gyömbér - ha nincs a porként árusított is ua. jó

A keverékbe beleforgattam a húst és félre tettem nagyjából egy órára.

Ezalatt a hagymát aprór kockákra vágtam. A sárgarépát megtisztítottam és hosszában vékony csíkokra vágtam és a cukkinit megmosva felkockáztam.

Egy kanál olajon megfuttattam a hagymát először, majd hozzáadtam a húst az olajos pác maradékával együtt. Ez szép sűrű szószt fog eredményezni. A húst ekkor úgy 10 percig fedő alatt pároltam lassú tűzön, hogy biztos megfőjön teljesen. Amikor levettem a fedőt, feltekertem a gázt is. Hozzáadtam a cukkinit és a sárgarépát és folyamatosan kevergetve főztem tovább az egészet. Mikor a sárgarépa már kezdett megpuhulni, hozzáadtam a spenótot a legvégén.

Néhány hónapja sikerült eltennem 2 csomag spenótot a mélyhűtőbe, szóval én most ezt használtam fel. Ha esetleg nem lenne otthon így spenót, akkor sincs nagy baj, mert az étel nélküle is nagy finom még mindig.

A ragut így néhány percig főztem még és közben megszórtam a szezámmaggal a legvégén.

Fontos, hogy wokban, vagy valamilyen hasonlóan magas falú edényben készítsük ezt az ételt, mert a kavarás közben könnyen kikavarhatjuk egy sima serpenyőből!

A ragunak nem csak az íze volt mennyei, de látványnak sem utolsó.

Az eredeti recept innen származik

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése