2010. november 23., kedd

Mustáros hússal töltött cukkini

Adott egy cukkini, de mit csináljak vele? Közel egy hete állt a zöldségkosárban és nem igazán volt rá ötletem, hogy mit kezdjek vele. Tölteni szerettem volna, de csónakos módszerrel már készítettem cukkinit és annyira nem vagyok oda az ismétlésekért sem.

Szóval végül mégis töltöttem a cukkinit, csak egy kicsit másképpen. A cukkinit négy részre vágtam és egy teáskanál segítségével mindet úgy a 3/4 részéig kivájtam, hogy hússal töltsem meg.


Zs ügynök meglátva ügyködésem megjegyezte, hogy szerinte másfél évvel ezelőtt, még nem lettem volna hajlandó arra, hogy egy étellel ennyit elpepecseljek. Őszintén szólva erre nem tudtam mit mondani. Tény, hogy a diagnózisom előtt sült krumplin kívül leggyakrabban csak szendvicset készítettem, de most egyáltalán nem érzem úgy, hogy ezek az ételek, amiket mostanában főzök sok időmet vennék igénybe, vagy nehezemre esnének. Pláne, ha eszembe jut, hogy ezeknek az ételeknek a fogyasztásával nagy százalékban biztosíthatom, hogy a testem a lehető legtovább maradjon ép és egészséges.

Nos, akkor lássuk ezt a töltött cukkinit!



Hozzávaló
k:

1 közepes cukkini - 100g/5,3g szénhidrát
25 dkg darált hús (lehetőleg csirke, vagy pulyka)
1/4 reszelt sárgarépa - 100g/8,1g szénhidrát
reszelt sajt
1 ek. mustármag
2 ek. mustár - 100g/4,5g szénhidrát
2 gerezd fokhagyma
1 ek. szójaszósz
1 ek. gyömbér



Elkészítés:

1, a cukkinit mossuk meg és legalább egy ujjnyi hosszúságú részekre vágjuk fel
2, fogjunk egy teáskanalat és a szárával ejtsünk szögletes bevágásokat a cukkini egyik puha végén. A kialakított lyukat tágítsuk ki a kanál szárával úgy, hogy körkörös mozdulatokkal szinte kikaparjuk a cukkinit húsát. Arra azonban ügyeljünk, hogy ne szakítsuk át a húst teljesen, vagyis a cukkini darab alja ép maradjon. Ha átszakítjuk, akkor a töltelék is ki fog esni belőle.



3,
a darált húst közben tegyük egy nagyobb serpenyőbe és egy kis olajon pirítsuk meg, majd adjuk hozzá a fokhagymát, gyömbért, szójaszószt, mustárt és mustármagot.
4, az elkészült húst kanalazzuk a cukkinikbe, majd reszeljünk rá egy kevés sajtot és végül díszítsük durvára reszelt sárgarépával!



5,
a sütőt melegítsük elő 180 fokra. Egy olívaolajjal kikent tepsire állítsuk rá a cukkinikat majd fedjük le őket egy celofánnal. 15 perc alatt a töltött cukkinik kész lesznek. Kissé ropogósak maradnak majd, de mégis tökéletesen átsültek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése