2010. november 8., hétfő

Bundában sült zöldségek meg egy vigyori fej

Archív, Gyalogbéka cukormentes kísérleti konyhája - 2010.05.25.

A bundázott zöldségek először Áginak köszönhetően debütáltak nálunk. Ugyanis ő készített nekünk egy nagy adagot miután lekéste a saját búcsú buliját. Kárpótlásul közel éjfélkor sütögetni kezdett...

Azóta már én is kísérletezek a bundázott zöldségekkel. Bár fotóval nem tudom bizonyítani, de az alábbi képeken cukkinit, sárgarépát, kaliforniai paprikát, sajtot és padlizsánt paníroztam és sütöttem ki.

Hozzávalók:


1 szál sárgarépa (minél vastagabb) - 100 g/ 8,1 g szénhidrát
1 darab cukkini - 100 g/ 5,3 g szénhidrát
1 darab kaliforniai paprika - 100 g/ 4 g szénhidrát
2 vastag szelet sajt (Trappista) - 100 g/ 1,6 g szénhidrát
1 darab padlizsán - 100 g/ 4,8 g/ szénhidrát
tojás - 1 db/ 0,3 g szénhidrát
liszt - 100 g/ 76,3 g szénhidrát
kenyérmorzsa a panírhoz.


Elkészítés:

A zöldségeket és a sajtot felkarikázzuk, illetve falatnyi darabokra vágjuk. A szokásos liszt-tojás-kenyérmorzsa trióban megforgatjuk és szépen kisütjük őket, mint a rántott húst.

Én nem törekedtem a tökéletes bundára, inkább úgy voltam vele, minél kevesebb, annál jobb, így helyenként a zöldség kikandikált a panír alól, de ez nem rontott az ízén, sőt jobban átjött a répa és a paprika édes íze.

Sütés közben épp csak addig hagyjuk a forró olajban, míg megpirul a bunda és máris szedjük ki. Oldalanként ez 1-2 percnél nem több.

Míg én a fenti adagot megsütöttem nagyjából 2-3 alkalommal cseréltem olajat, hogy a lehullott morzsa ne égjen rá az új adagokra.


Vigyori fej

Valószínűleg nincs olyan gyerek, akinek az anyukája, vagy nagyija ne készített volna tésztát a maradék panír hozzávalókból. Amellett, hogy finom, még hasznosítja a maradékot is, amit amúgy csak kidobnánk.

Elkészítés:

A panírból visszamaradt tojást a liszttel keverjük úgy el, hogy közepesen sűrű tésztát kapjunk.

Egy tiszta, olajjal éppen megfuttatott serpenyőbe öntöttem a tésztát és addig sütöttem míg a tészta könnyen el nem vált már az edény aljától és láttam, hogy kezd szépen barnulni. Akkor megfordítottam, de csak addig sütöttem a másik felét, hogy épp ne maradjon nyers.

Kicsúsztattam egy tányérra a lágy belsejével felfelé, megtöltöttem apróra vágott sonkával és maradék barna rizzsel, majd kettőbe hajtottam. Díszítésnek egy vigyori fejet rajzoltam ketchuppal.

Még melegen elfogyott szinte az egész. Cukrosok max. ebédre fogyasszák és lehetőleg a ketchup nélkül!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése