2010. november 10., szerda

Lencse krém

Archív, Gyalogbéka cukormentes kísérleti konyhája - 2010.07.20.

Lencse főzeléket akartam készíteni, de a végén kenyérre kenhető krém lett belőle. A mentségem megint csak annyi, hogy túl melegem volt, hogy a főzelék mellett álljak, viszont a krémet nyugodtan a sorsára hagytam a fedő alatt.

Hozzávalók:

20 dkg lencse - 100 g/53 g szénhidrát
víz, ami befedi
1 nagyobb vöröshagyma
zöldfűszerek, bors, só
turmixgép - nem főzzük meg

Elkészítés:

Egy nagy lábasban 1 éjszakára és 1 napra beáztattam a lencsét. (Azért 1 napra is, mert munkába menet előtt elfelejtettem leszűrni, de nem lett baja - éljen).
Másnap leszűrtem, megint felöntöttem annyi vízzel, amennyi ellepte, megsóztam, lefedtem és kis lángon a sorsára hagytam. 15 percenként ránéztem. Tettem ezt mindaddig, míg a víz szinte teljesen el nem párolgott.

Akkor lekapcsoltam a gázt, megszórtam egy kis szegedi paprika őrleménnyel és hagytam kihűlni. Mikor eszembe jutott, hogy már biztos elég hideg, akkor felkockáztam a hagymát és úgy 2-3 adagban a hagymával együtt leturmixoltam a lencsét. Utólag még borsot törtem hozzá, sóztam, bazsalikomoztam és tálba tettem. Hűtőben jól elállt, míg el nem fogyott.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése