2010. november 9., kedd

Búvár túrós ribizlivel - diétás változat

Archív, Gyalogbéka cukormentes kísérleti konyhája - 2010.06.01.

Katakonyhájában láttam meg a mostani süti receptjét, de először nem nála találkoztam a sütivel, hanem még egy nálunk tartott farsangi partin, amikor vendégségbe hozták a kis édest. Akkor azonban nem ettem belőle így nem is keltette fel az érdeklődésem. Kata leírása alapján azonban egy könnyen elkészíthető édességnek tűnt. Csak egy baj volt vele...

Megint úgy kezdtem el sütögetni este 9-kor, hogy a hozzávalók fele többé-kevésbé hiányzott. Sima kakaópor helyett csak Nesquick volt. Joghurt helyett joghurt+ tej-tejföl keverék... de az eredmény azért igazán jól sikerült

Hozzávalók:

A tészta:

1 tojás
20 dkg cukor - diétásan: 5-8 dkg xilit + 3 nagy kanál cukrozott kakaópor - 100 g/ cukorban 100 g szénhidrát, 100 g xilitben 25 g szénhidrát
35 dkg liszt - diétásan 25 dkg liszt+ 10 dkg keményítő - 100 g lisztben 76,3 g szénhidrát
1,5 dl étolaj
1 teáskanál szódabikarbóna
5 dl joghurt - 100 g/ 4,6 g szénhidrát
2 nagy kanál cukormentes kakaópor (ha a fenti módon a 3 nagy kanál cukrozott már belement, akkor a 2 kanál cukrozatlan nem kell bele) - 100 g/ átlag 32,4 g szénhidrát

Túrótöltelék:

50 dkg túró - 100 g/ 3,5 g szénhidrát
5 dkg cukor - diétásan: ugyanannyi xilit
2 tojás
10 dkg olvasztott vaj

Elkészítés:


A lisztet a tojással, cukorral kakaóporral szódabikarbónával és olajjal elkeverjük, majd hozzáadjuk a joghurtot. Mivel nekem csak egy pohár joghurtom volt, így azt találtam ki, hogy a maradék pótlására körülbelül 2,5 dl tejfölt elkevertem annyi tejjel (kb. 1 dl) amitől nagyjából olyan állagú lett, mint a joghurt, és így adtam hozzá a tésztához.

Kata javaslata alapján olyan tésztát kell kapnunk ami sűrű, de kissé folyékony. A kép alapján akkor reméltem, hogy sikerült. És igen elárulom előre, hogy sikerült pont jó lett a sűrűsége minden hiányosság ellenére.

A kész tésztát kivajazott és lisztezett tepsibe kanalaztam, majd elkészítettem a tölteléket.

A túrót elkevertem az 5 dkg xilittel, 2 tojással és 10 dkg olvasztott vajjal. Így egy viszonylag krémes masszát kaptam, amit foghíjas módon a tésztára kanalaztam kis szigetek formájában. A süti attól lesz búvár, hogy a túrószigetek között a kakaós tészta sütés közben szépen megkel, így a túróval összeáll az egész.

A túró halmok tetejére én egy kicsi savanykás, mirelit ribizlit halmoztam. Végül 180 fokra előmelegített sütöben 35 perc alatt készre sütöttem.

Az eredmény: a tészta puha, omlós de egyáltalán nem lett édes. Máskor esetleg lehet több xilitet beletenni, ha vendégeknek szánom, de így is finom volt, mivel a túrós rész éppen elég édes volt.
Ám, ha valaki egy kicsit több édességre vágyna az nyugodtan tálalatja házi lekvárral (pirossal), mert csak még dobni fog az ízhatáson.

Azonban ez még a javasolt változtatásokkal együtt sem egy igazán cukrosnak való desszert. Max. az ebédből lehet kispórolni annyit, hogy egy kocka beleférjen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése