2010. november 9., kedd

Marokkói menta tea babhéjjal és ribizlivel - Láb duzzanat ellen

Archív, Gyalogbéka cukormentes kísérleti konyhája - 2010.06.16.

A tegnapi egy módfelett trükkös nap volt. Az időjárás szó szerint kiszúrt velem. Reggel arra ébredtem, hogy szakad az eső, így én kis naiv hosszú farmert és sportcipőt húztam. Ez addig jó ötletnek is bizonyult míg kiértem a buszmegállóba. De csak addig, mert utána felszakadozott a felhőzet és én előre láttam egy fájdalmas látomásban, hogy mennyire melegem lesz aznap.

A látomás kutyafüle volt a valósághoz képest. Majdnem megbolondultam, annyira melegem volt a farmer, zokni kombóban, ráadásul a lábam is a duplájára dagadt az egész napos üldögélés közben.


Alig 8 hete iszonyat szerencsétlen módon elestem a Gellért-hegyen és csúnyán kificamítottam a bokám. A duzzanat még azóta is megvan és kisebb mértékben fáj is az a láb. Ám tegnapra akkorára dagadtak a lábaim, hogy lényegében majdnem mezítláb mentem haza. Az én régi, nyúzott sportcipőmet szinte szétfeszítette a lábam. Csak 15 perc séta után kezdtem érezni, hogy kicsit jobb a helyzet...

Persze az állandó ülés nem jó se egészségesnek, se cukrosnak, de mit lehet tenni, ha a lottó 5-ös nem a mi számlánkat hizlalja?

Amikor hazamentem csináltam egy hűsítő, vízhajtó tea koktélt, amiből tegnap este is elfogyott egy 2 liter és ma is vittem magammal a munkába.

Megjegyzés: reggelre durván (2,3 mmol/l) leesett az éhgyomri cukrom. Még egyszer lefekvés előtt ebből ennyit nem lehet meginni.


Marokkói menta tea babhéjjal és ribizlivel


2 literhez:

2 kanál menta tea
2 kanál babhéj tea
friss ribizli


A menta tea kellemesen hűsít a nyári forróságban, főleg, ha minél forróbban sikerül legurítani. Mivel volt itthon menta teánk ezért gondoltam, hogy adok neki egy esélyt.

De nem lennék én, ha nem keverném a dolgokat, ezért adtam a teafűhöz egy kis babhéjat is. A fehér babhéj jótékonyan hat az egészségre. Közismerten vércukorszint csökkentő, valamint segít a savas irányba eltolódott egyensúly helyreállításában is. A rossz étkezési szokásoknak köszönhetően egyre több ember szervezete van elsavasodva, de egy cukros esetében, bármilyen szigorúan is tartsa be a diétát, könnyebb átbillenni a túl savas oldalra.
A babhéj ezeken túl még vesetisztító és vizelethajtó hatással is bír, így ez számomra még egy plusz előny is, hisz a veséimre is extra módon oda kell figyelnem.

A ribizli már csak ráadás volt. Ugyanis a hétvégén nagynéném egy kis doboz, kissé savanykás ribizlit hozott ajándékba. Az amúgy ízesítetlen teát a gyümölcs nem csak a szem számára dobta fel, hanem az ízlelő bimbóknak is különleges élményt jelentett.

Ezek után már nem csoda, hogy a teával a kezemben egyszerűen feltettem megfáradt lábaimat és élveztem, hogy a tégla építésű lakásban a kinti 30 fok ellenére sincs több 23 foknál.

A tea inkább melegen ajánlott, de hidegen is ugyanúgy eléri a hatását.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése