2010. november 10., szerda

Mizudashi

Archív, Gyalogbéka cukormentes kísérleti konyhája - 2010.07.01.

Bár a cím, kínaiul, izé japánul van, nem kell megijedni, nem fogok előállni valami nehéz és érthetetlen recepttel.

A mizudashi egy nagyon kellemes nyári ital, pontosabban ital készítési mód. Kitaláljátok, hogy mi lehet az? Hideg, frissítő, van fekete, zöld és fehér változata is. Rémlik már? Nos igen, a jegesteáról beszélünk. De hogy ez mitől olyan különleges, hogy megérjen egy posztot? Nem kell hozzá ugyanis bekapcsolni hozzá a gáztűzhelyet.

Kat oldalán olvastam, hogy Japánban bizony nem csak forrázva készítik a teát, hanem akár hűtve is, főleg nyáron. A legegyszerűbb metódus alapján, fognak egy edényt, megtöltik vízzel, meg a kedvenc teafűvel, vagy filterrel és egy éjszakára a hűtőbe teszik az egészet. Reggel friss és hideg tea vár minden szomjazót.

Nos, én tegnap este kipróbáltam ezt a metódust, hátha beválik, hisz a hideget jobban szeretem a melegnél, nyár van, ráadásul spórolási trükköket tanulni sosem árt.

A teás kancsónkba beletettem egy citromot, egy hársfa és ribizli ízesítésű teafiltert és az egész ment a hűtőbe.

Ma reggel megkóstoltam, és igen, tea íze volt. Kellemes, finom, hűs. Asszem ezt is felveszem a repertoárba.

Kép nem készült, de ha nem hiszitek el, akkor próbáljátok ki, hogy működik-e!

fotó: az idei fali naptáramból

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése