Archív, Gyalogbéka cukormentes kísérleti konyhája - 2010.07.07.
Ezzel a sorozattal nehezen jutottam dűlőre. Vagy mondjam inkább, hogy nehezen fogtam hozzá? Igen, így helyesebb. Valahogy nem volt kedvem a nyálamat csorgatni a képernyő előtt, miközben a karakterek sem tűntek túl szimpatikusnak először. Így mikor valójában belekezdtem a sorozat nézésébe, már a 18. résznél tartott az egész a 20-ból. Mit ne mondjak, 3 nap alatt ledaráltam az egészet.
Szóval akkor kezdjük a legelején:
Helyszín: La Sfera, egy olasz étterem. Szinte minden itt játszódik le, a történet szíve és persze a szereplőké is ebben a történetben.
Főbb karakterek:
Seo Yoo-Kyung (GONG HYO-JIN) - a konyha legfiatalabb szakácsa, jelenleg még csak egy makneh - a legújabb belépő, kezdő - aki már 3 éve látja el a konyhai asszisztensi teendőket. Minden álma, hogy tészta szakács legyen. A mai nap sorsfordító az életében, hisz ez az utolsó, amit makneh pozícióban kell töltenie.
A kora reggeli piacról visszafelé, ahol kap ajándékba egy pár aranyhalat, a zebrán átkelve egy pasi meglöki Yoo Kyungot, mire minden kihullik a kezéből és a halas zacskó is szétszakad, miközben a lámpa az átjáróban mindjárt pirosra vált.
A gyalogosok egyike Choi Hyun-Wook (LEE SEON-KYUN - Coffee Prince), aki látva a bajba jutott lányt, gyorsan segít felszedni a csomagokat, majd a vergődő aranyhalakat Yoo-Kyung tenyerébe teszi és vizet locsol rájuk. Miután szerencsésen átérnek az utca túloldalára már csak azon szerencsétlenkednek, hogy vajon Hyun Wook miként adja oda a szatyrokat a lánynak, akinek a keze átmenetileg egy aranyhal medencévé változott.
Mivel a kitalált megoldások egyike sem működik, ezért Choi felajánlja, hogy elkíséri Yoo Kyungot az úticéljáig.
Miközben sétálnak, Hyun-wook folyamatosan pótolja az elszivárgó vizet, és Yoo-kyungot szórakoztatja azzal, hogy az aranyhalaknak csak 2 másodperces a memóriája. Vagyis már most sem emlékeznek arra, hogy néhány perce halálközeli élményben volt részük. Erre Yoo-kyung nem tudja eldönteni, hogy a pasi csak szórakozik vele, vagy egy igazi úriember.
A kettejük közt meglévő szikra viszont tagadhatatlan. Ez csak még jobban kihangsúlyozásra kerül, mikör megérkeznek az étterem hátsó bejáratához, és Yoo-kyung nem tudja elővenni a kulcsokat, ezért megkéri Hyun-wookot, hogy szedje elő ő a lány zsebeiből. Persze Hyun-wook elég furcsán néz, hogy alig pár percnyi ismeretség után ilyen közel engedi magához a lány, és ezt szóvá is teszi, miközben átkutatja a zsebeit, először a kabát, majd a belső zsebeket, elég intim közelségbe kerülve.
"Azért mondod, hogy nem emlékszel, hová tetted a kulcsaidat, mert azt szeretnéd, hogy végig tapogassalak?" - kérdezi Hyun-wook. Végül a kulcs előkerül, de ő nem nyitja ki azonnal az ajtót, hanem hátra lépve végig méri Yoo-kyungot és megkérdezi egy szexi mosoly kíséretében, hogy a lány szabad-e aznap este.
Yoo-kyung erre teljesen nyugodtan válaszolja, hogy csak este 11 után ér rá a munkája miatt. Hm, mintha nem is percekkel korábban ismerkedtek volna meg. A vonzalom tapintható, mondtam már?
"Egy férfi és egy nő első randevúján, ilyen késői időpontban, csak egy dolgot tehetnek. Együtt alszanak. Ez nem lehet, amire gondolsz, de ha mégis, akkor hálás vagyok." - válaszolja erre Hyun-wook olyan hangnemben, hogy kis szakácsunk nem tudja eldönteni, hogy a férfi vajon csak ugratja, vagy teljesen komolyan gondolja, amit mond.
Yoo-kyung: "Azért akkor, mert akkor végzek a munkámmal."
Hyun-wook: "Biztos elfogadhatónak találsz, ha nem utasítasz vissza, mikor randira hívlak és beleegyezel, hogy éjfélkor találkozzunk."
Yoo-kyung: "Csak arra gondoltam, hogy veszek neked egy sört, hálám jeléül."
Hyun-wook: "Lerakhattad volna a halakat egy pillanatra, hogy megkeresd a kulcsaid anélkül, hogy én tapogattalak volna végig."
Yoo-kyung: "Hé..."
Hyun-wook: "Rendben, találkozzunk este 11-kor ugyanott, ahol először az utcán. Nem ma este, nem is holnap, hanem az azt követő napon. Most úgy teszek, mintha ma és holnap kosarat kapnék, csak hogy megtarthasd a büszkeséged. Rendben?"
Ezzel már menne is, de még visszafordulva megkérdezi, hogy Yoo-kyung nem tudja-e, hogy merre találja a La Sfera éttermet, mire a lány kicsit szélesebbre tárja a hátsó bejáratot, melyen tábla hirdeti az épp keresett intézményt. Mivel a lány azt hiszi, hogy Hyun-wook az új asszisztens, aki majd innentől a helyére lép, ezért gyorsan betereli a konyhába, és körbe mutat neki mindent, miközben elhagyja a formális megszólítást is - Hé, kölyök - beszólással élve.
Mivel senki sem tudja még, hogy Totti séfet elbocsátották, így Yoo-kyung sincs vele tisztában, hogy nem a legújabb kisegítővel beszélget, hanem az új főszakáccsal, méghozzá elég udvariatlanul, ebben a szituációban. Ettől függetlenül Hyun-wook nem szól semmit a félreértésről, és hagyja, hogy Yoo-kyung körbe vezesse. Csupán egy érthetetlen megjegyzést hagy hátra, miszerint az aranyhalak látszólag nem sokáig fogják húzni ebben a konyhában, mivel nőneműek!
Aznap este Yoo-kyungnak egy másik férfival is meggyűlik a baja, konkrétan egy törzsvendéggel, aki folyton tőle kérdezi, hogy mit ajánl az adott napon, és mindig túl barátságos ahhoz képest, hogy nem is ismerik egymást. Ő Kim San (ALEX a CLAZZIQUAI együttesből), aki láthatóan állandó vendég a La Sferában.
Mivel Yoo-kyungot módfelett zavarja a férfi túlságosan baráti, véleményem szerint kissé debil viselkedése, ezért az étteremből kilépve elkapja Sant, hogy megkérje, ne jöjjön többé az étterembe. Ám Sannak esze ágában sincs engedelmeskedni a lánynak. Sokkal jobban szórakozik így.
Másnap a reggeli eligazításon Seol igazgató (a képen bal szélső) bemutatja Hyun-wookot, mint az új chéfet. Yoo-kyungnak kínosan kell rájönnie, hogy a férfi bizony nem a konyhai kisegítő lesz, hanem az új főnöke, míg az új makneh, mögötte áll (jobb szélső).
Ahogy a konyhában készülődni kezdenek az ebédhez - az összes női szakács a haját csavargatva - Hyun-wook hátradőlve kéri őket, hogy csak csináljanak mindent úgy, ahogy általában szoktak. Yoo-kyung zavartan lop néhány pillantást, de mindkét fél professzionálisan viselkedik, és nem tesznek említést a tegnapi találkozójukról.
Bár minden rendben van látszólag, de az apró jelek arra engednek következtetni, hogy nagy változások jönnek Hyun-wookkal, aki az igazgató kérdésére az első napról csak így válaszol: "Ez még nem az én konyhám. Az én konyhám, még koránt sem kezdődött el" Értsd: az ő uralma még csak ezután fog megmutatkozni tettekben is.
Yoo-kyung másnap reggel ismét egy váratlan véletlenbe botlik a liftben, ahol lakik, ugyanis nem más utazik vele, mint Hyun-wook, tehát ő is beköltözött a házba, ráadásul pont a vele szemben lévő lakásba!
Yoo-kyung zavarban kér bocsánatot, amiért az előző nap Hyun-wookot nézte az új kisegítőnek. Erre a férfi csak lazán annyit felel, hogy meg ne próbálja elfelejteni a randijukat aznap este 11-kor, majd elsőként lép ki a liftből.
Az új séf 2. napja. Megkezdődik a konyha rendbetétele Hyun-wook módra. Egyáltalán nincs megelégedve az ételek minőségével, sem a munkamorállal, ám ezt koránt sem nyugodtan közli a személyzettel, hanem ijesztően agresszív módon, leordítva a fejüket egytől-egyig. Majd ledobja a földre a számára elfogadhatatlan ételeket, illetve belekeni az egyik szakács egyenruhájába őket.
Hogy a helyzet még bonyolultabb legyen, az étteremben egy kifejezetten válogatós vendég a felszolgált homárra panaszkodva visszaküldi az ételt, mivel rágós. Másodjára már azért küldi vissza az új adagot, mert nyilvánvalóan fagyasztott húsból készült, miközben az étlapon frissen készült homár szerepel. Szóval kaja vissza másodjára is.
A kis közjátéknak tanúja lesz többek között San és partnere is Oh Sae-Young (HONEY LEE), aki egy igen híres tévés séf, és ő felismeri a kötekedő vendégben az egyik gasztró magazin étel kritikusát.
Eközben a konyhán Hee-Joo, a homárt készítő szakácsnő nem bírja tovább a megaláztatást és dühöngve kivágtat egy élő homárral a vendég térbe, hogy felelősségre vonja a nőt. Nyilvánvaló hiba, amiért érthető módon Hyun-wook azonnal megköszöni a munkáját és elbocsátja egy You're fired beszólással, és sátáni vigyorral.
Mindeközben az egyik férfi és női szakács a hűtőkamrában esnek egymás karjaiba, ami mindkettejüket a munkanélküliek táborába veti, tekintve, hogy Hyun-wook felfedezi a kis légyottot. Bár ilyen előzmények után a fene se érti, hogy gondolhatták, hogy okés, ha épp akkor állnak neki papás-mamásat játszani.
A frusztrált Yoo-kyung a konyhában eközben Hyun-wook útjába téved, aki egyszerűen arrébb taszítja. Ám olyan szerencsétlen módon sikerül mindez, hogy a lány kezében tartott tálnyi jégkocka mind kiborul és lassított felvételen kezd siklani a forró olajsütő felé.
Forró olaj+jégkocka nagyon nem jó egyveleg, SŐT olajrobbanás, így érthető módon a következő pillanatban mindenki rohan, hogy fedezéket keressen, kivéve Yoo-kyungot, aki mindent megtesz, hogy a szánkázó jégkockákat az olajon kívül tartsa. Hyun-wook azonban még időben elkapja a lányt, és lerántja a földre a saját testével védve, mielőtt mindketten megégnének a kicsapó olaj miatt.
Az ebédidő után Hyun-wook felsorakoztat mindenkit, és jócskán ki is osztja az összes szakácsot. Hee-joo a homár miatt kapja meg a felmondó levelét, Mi-hee, amiatt, hogy a pasijával játszadozott (haját, mellkasát simogatta ugyanazzal a kézzel, amivel később főzött)... egyszóval alapvetően jogos a kirúgás, de mindenki követhet el hibát, nem? Az új séftől meg mindenki azt várná, hogy legyen egy kicsit elnézőbb. De itt koránt sem úgy történnek a dolgok, ahogy azt elvárnánk.
Ezeket látva Chan-hee (Mi-hee húga) felháborodva felmond, látva, hogy elbántak a testvérével és a másik nővel. Hyun-wook örömmel fogadja az ő felmondását is.
Az utolsó a sorban Yoo-kyung, aki nem teljesen önhibájából, de az olajos felfordulást okozta a konyhában. Éppen ezért a "felelőtlen, idióta" viselkedésért ő is ki van rúgva. Ezzel a konyhában Hyun-wook második napján már hivatalosan egyetlen nő sem dolgozik.
"Mostantól egy nő sincs a konyhámban"-megjegyzéssel Hyun-wook elküld mindenkit a maga dolgára. Ezt meghallva Yoo-kyungnak eszébe jut a férfi korábbi megjegyzése, és rájön, hogy a séf a kezdetektől fogva azt tervezte, hogy megszabadul az összes női szakácstól.
Éppen ezért Yoo-kyung elmegy a találkára, hogy szembesítse a férfit a gyanújával, aki azonban ügyet sem vet a lány kérdéseire, és inkább egy másik kínos kérdéssel áll elő:
"Ugye még sosem randevúztál senkivel? Járjunk együtt."
Jó kis csattanó ez az első rész végére, azt meg kell hagyni. Nincs egy órája, hogy kirúgta Yoo-kyungot és a többi unnit (nővér, idősebb női ismerős), és ettől függetlenül lazán felajánlja, hogy járjanak együtt.
Imádoooom! Udvariatlan, bunkó, arrogáns és túl sokat ordibál. De általában az ilyen emberek, megfigyeléseim szerint bármily ellenszenvesek is, szakmájukban a legjobbak szoktak lenni, akiktől igazán érdemes tanulni. Ráadásul van benne valami férfi állat-konyhán kívül gentleman vagyok kettősség is, ami igazán vonzóvá teszi a karakterét.
Ám a mi kis szakácsunkat sem kell félteni asszem, mert lesz még néhány szava. Hogy pontosan mi, azt majd a következő részből megtudjuk.
A Kim Sant alakító Alexről annyit, hogy szerintem neki van az egyik legszexisebb férfi hangja a világon, nem csoda, hogy annyira szeretem a Clazziquai zenéjét. Mellette még Vin Diesel az, akit akármeddig el tudnák hallgatni, mert már csak a hangjuk is egyfajta orgazmus a női fülnek.
Ám, ami a leginkább zavart, az a tény, hogy a férfi szakácsok egyáltalán nem álltak ki a lányokért. Ehhez lesz még néhány szavam a továbbiakban.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése