2010. november 9., kedd

Hagymás kenyér

Archív, Gyalogbéka cukormentes kísérleti konyhája - 2010.06.05.

Hú, kezdeném azzal, hogy az eredeti recept az egyik tehetséges gasztroblogger hölgy - Limara - tulajdona.

Mindig is izgatott a kenyérsütés gondolata. A saját, házi kenyér... de eddigi kísérleteim legtöbbje gyönyörű külsővel és félig-meddig nyers belsővel végezte. De úgy voltam vele, hogy megpróbálkozom még egyszer. Mint a szerelem...

Hozzávalók:

25 dkg teljes kiőrlésű graham liszt - 100 g/ 70 g szénhidrát
50 dkg fehér liszt - 100 g/ 76,3 g szénhidrát
1 csomag száraz élesztő
6 dl víz
2-3 gerezd reszelt fokhagyma
petrezselyem


Elkészítés:

A fenti hozzávalókat egy nagy edénybe tettem és tessék-lássék módon összekevertem, majd lefedtem egy száraz konyharuhával és állni hagytam. A recept 13 óra kelési időt írt elő, de mivel az kb. reggel hatra esett, miután 10 perccel később dolgozni indultam, így a tészta még majdnem 10 órát volt kénytelen állni magában.

Nem tudom, hogy a graham liszt miatt, vagy a majd 24 órás kelés okán, de a tészta elég nedves volt. Rengeteg lisztet felvett, miközben kicsit meggyúrtam, de úgy voltam vele, hogy csak lesz belőle valami.

A sütőt 180 fokra előmelegítettem. A tészta felét egy jénaiba tettem, meglocsoltam egy kevés olivaolajjal, majd betoltam a sütőbe. A jénai fedőjével együtt kb. 35 percig sütöttem, majd a fedőt levéve további 20 percet maradt a sütőben.


Végül hagytam kicsit hűlni és úgy vágtam fel. Megjegyzés: jóval több fokhagymát is elbírt volna...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése