2010. november 10., szerda

Sós tortácskák

Archív, Gyalogbéka cukormentes kísérleti konyhája - 2010.07.16.

Már megint maradék hasznosítás. Jógáról hazatérve egyáltalán nem volt kedvem főzni másnapra, de Zs ügynök meggyőzőtt, hogy valamit csak kéne már. Addig kérdezte, hogy mi van a hűtőben, meg nézte a netet, hogy közben eszembe jutott egy elég kreatív ötlet. Volt ugyanis egy bontott tejszínem, tojás fehérjém, virslim, kaprom és darab padlizsánom, amit ideje volt elhasználni.

Így születtek ezek a kis sós tortácskák:

- hamis bruschetta
- rakott tejszínes padlizsán
- emeletes virsli tortácska

Hozzávalók:

ami a hűtőben van, de én az alábbiakat használtam

2 szelet matróz kenyér - 100 g/ kenyértől függően 50-55 g szénhidrát
2 szelet padlizsán - 100 g/ 4,8 g szénhidrát
1 darab virsli
3 tojás fehérje
1 dl tejszín - 1 dl/ 3,8 g szénhidrát
1/2 paradicsom - 100 g/ 4 g szénhidrát
kapor
olívaolaj


Elkészítés:

Képzeletemre és szépérzékemre bízva kombinálni kezdtem a hozzávalókat, melyeket 1-1 tortácska formába helyeztem.

Hamis bruschetta

Egy szelet matrózkenyeret meglocsoltam olívaolajjal, törtem rá egy kis borsot, ráhalmoztam némi paradicsomot és a tetejére tettem egy friss bazsalikomlevelet. Köré pedig a kimaradt padlizsán karikát kerítettem.

Rakott tejszínes padlizsán


Egy nagyobb sütiforma segítségével kivágtam egy kört egy vastagabb padlizsán szeletből és benne is hagytam a formában. Ráhalmoztam szépen néhány szelet virslit, majd leöntöttem a tojás fehérje és tejszín keverékével. A tetejét frissen vágott kaporral és borssal díszítettem.

Emeletes virslis tortácska

A torta aljára egy szelet matróz kenyér került, majd arra egy sor nyers virsli karika. A tetejére kivágtam formával megint csak egy szelet vastagabb padlizsánt és annak a tetejére is jött még egy sor virsli. Díszítés megint csak zöldfűszerrel.

Az összes tortácskát meglocsoltam olívaolajjal, majd egy nagyobb tepsire tettem mind a hármat. 190 fokos sütőben addig sütöttem, míg mind a három aranybarna színt nem kapott és a tojásfehérjés massza meg nem szilárdult. Sajna az órát nem figyeltem közben, de 30 percnél tovább álltak a sütőben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése