2010. november 8., hétfő

Spenótos-curry szószos spagetti

Archív, Gyalogbéka cukormentes kísérleti konyhája - 2010.05.29.

Vivát, ováció - nem ovuláció - meg happy és a többi, mert sikerült végre spenótot vennem. Szép, zsenge, ezért vettem mindjárt 2 kilót, bár az árától majdnem falnak mentem... Egy jó részét a napokban el fogom használni, a másik részét meg simán elrakom majd a mélyhűtőbe ínségesebb időkre.

Anitával ma délelőtt nagy ruha bevásárlást csaptunk neki, miután még kapott egy igen finom és gyorsan elkészíthető ebédet is. (Azt csak így merem megjegyezni, hogy persze a költekezésből én sem maradtam ki.) Körülbelül 40 perc telt el a gáz meggyújtásától a tálalásig és még a közben beeső Katának is csurrant egy kis kóstoló.


Drága diabéteszesek! A tésztát lehetőleg csak heti 1-2 alkalommal fogyasszátok, akkor is 5 dkg per koponya alapon. Még egészségesek se egyenek alkalmanként annál többet! Az olasz mammák se szolgálnak fel többet csemetéiknek...


Hozzávalók 2 fő részére:

10 dkg spagetti tészta - 100 g/ 73 g szénhidrát
20 dkg friss spenót - 100 g/ 1,8 g szénhidrát
2 merőkanál zöldséglé alap
keményítő
curry
gyömbér
olívaolaj


Elkészítés:

8-10 perc alatt a spagettit forrásban lévő vízben megfőztem, só nélkül, majd kiszedtem a vízból, mert a helyére beletettem a spenótot 3 percre blansírozni. A 3 perc leteltével a spenótot is leszűrtem, és vágódeszkán szépen felaprítottam.
Sajnos nem volt itthon fokhagymám, mert akkor egy kevés apróra vágott fokhagymát tettem volna hozzá, de a végeredményból összeségében nem hiányzott.

A nagy kék tényérban Anita adagja, a kicsiben a sajátom

A serpenyőben felforrósítottam egy kis olivaolajat és hozzáadtam 2 evőkanál curryt, 2 teáskanál gyömbért és 1 teáskanál csilit. A fűszereket jól elkevertem, majd a zöldséglével felöntöttem.
Egy vizespohár aljába tettem 2 teáskanál keményítőt, amit 1 dl vízzel felhigítottam és ezzel sűrítettem be a szószt. Amint ezzel kész voltam, hozzá adtam a spenótot és a spagettit, majd az egészet körülbelül 1 percig rotyogtattam, míg a tésztát a szósz teljesen be nem fedte. Még forrón tálaltam.

Sózni egyáltalán nem sóztam az ételt, mert a zöldségalap lében volt elég só, plusz a curry és gyömbér mellé egyáltalán nem hiányzott a só. Ha valaki mégis elengedhetetlennek érzi, akkor inkább csak akkor sózzon, ha a kész étellel nem elégedett! A köztes folyamatok során NE!

A tálalás után még egy csepp sárgarépát reszeltem a tésztára, illetve megszórtam egy pár szelet mandulával, de ez már csak a dísz volt. Akinek nem tetszik, nyugodtan el is hagyhatja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése