2010. november 10., szerda

Grillezett csirkemell saláta ágyon egy kis csavarral - VKF! XXXV.

Archív, Gyalogbéka cukormentes kísérleti konyhája - 2010.06.19.

"A képzelet nem velünk született adottság. A tanárainknak, a szüleinknek kell kifejleszteniük bennünk.... A képzeletáramkör úgy van kialakítva, hogy a legminimálisabb ingerre is reagáljon... Azonban ma már nem feltétlenül a tanároknak és a szülőknek kell kialakítaniuk ezeket az áramköröket. Ma már vannak profin elkészített műsorok, remek színészekkel, nagyon meggyőző helyszínekkel, hangokkal és zenével. Ma már van információs szupersztráda. Körülbelül annyi szükségünk van az áramkörökre, mint a lovaglótudományunkra." /Kurt Vonnegut/

Bár nagy általánosságban sajnos egyet kell értenem Vonneguttal, de a VKF! például teljesen ellentmond ennek. Hála az égnek! Igenis arra ösztönöz, hogy használjam a képzeletem.

Életem első részvétele ez a VKF!-en. Szóval vegyétek és vigyétek kímélettel a receptet.

Maga a recept nem egy új találmány, sőt még nem is valami egyedi, különleges ízvilág. Inkább az elkészítésében van az a kis csavar, ami különlegessé teheti.

Hozzávalók:

1 csirkemell
1/2 lime
bors
olivaolaj
joghurt - 100 ml-ben 6,9 gramm szénhidrát
saláta - 100 grammban 2 gramm szénhidrát
paradicsom - 100 grammban 4 gramm szénhidrát
fokhagyma
retek - 100 grammban 2,2 gramm szénhidrát

Elkészítés:

A csirkemellett két szeletbe vágtam és a felesleges hártyától megszabadítottam.

Egy kis csavar:

A csirkét egy mások számára talán szokatlan módon készítettem elő. Beletettem egy műanyag zsacskóba, öntöttem rá egy kis olivaolajat, törtem rá egy kis borsot, ráfacsartam a lime levét, majd az olivás üveget kloffolóként használva kicsit megcsapkodtam a húst.

Így fél órára félre tettem és közben elkészítettem a salátát. Olyan bonyolult módon, hogy megmostam és apróra tépkedtem a salátát. Felvagdostam a paradicsomot és retket, majd nyakon öntöttem az egészet egy kis fokhagymás joghurttal.

A grillserpenyőt jól felforrósítottam, bárminemű zsiradék mentesen és a korábban felvázolt módon pácolt csirkeszeleteket szépen meggrilleztem. Oldalanként addig sütöttem a húst, míg szép színe nem lett.

Ekkor kivettem a csirkét, egy vágódeszkán felszeltem, és egy sütőlapát segítségével az egészet a salátára helyeztem. Utolsó simításként még egy kis érintésnyi borsot őröltem a tetejére.

A hús istenien puha volt frissen is és hidegen is.

A zacskós megoldást egyszer egyébként a neten láttam kutyafuttában egy hang nélküli videóban, ahol egy pasi főzött. Sajnos nem tudom, hogy ki volt az illető, vagy miként szólt a recept, amit készített, de ez a metódus megmaradt bennem. Kipróbáltam, és csodásan bevált.

Jó étvágyat mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése