2010. november 12., péntek

Mogyorós francia saláta kavar

Archív, Gyalogbéka cukormentes kísérleti konyhája - 2010.07.21.

Mélyhűtő takarítás során előkerült egy adag zöldborsó és szépen ki is olvadt. Mivel újra fagyasztani nem volt tanácsos, ezért elkészítettem. Leginkább köretnek.

Az ötletet M nagynéninél láttam, de, hogy ő kitől vette, arról fogalmam sincs.

Hozzávalók:

10 dkg zöldborsó - 100 g/ 15 g szénhidrát
10 dkg kukorica konzerv - 100 g/ 23,6 g szénhidrát


5 dkg sárgarépa - 100 g/ 8,1 g szénhidrát
pár szál zöldbab - 100 g/ 4,2 g szénhidrát
10 dkg sós földimogyoró - 100 g/ 18,7 g szénhidrát

Elkészítés:

A kiolvadt borsót a kukoricával és a felkockázott sárgarépával egy serpenyőbe öntöttem, meglocsoltam egy kevés vízzel és hagytam pár percig forrni, majd hozzáadtam a mogyorót és átkavartam az egészet. Fedő alatt maradt még néhány percig, hogy a mogyoró sóját átvegye a zöldség. Majd a gázt elzártam. Azzal, hogy nem főztem halálra a zöldségeket, maradt még bennük némi vitamin, talán...

Az eredmény igazán meglepő, mivel a zöldség puhaságával kellemes kontrasztot képez a fogunk alá kerülő ropogós mogyorók sokasága. Ráadásul sózni sem kell az ételt, mert elég az a só és olaj, ami a mogyoróból átvesz a keverék. Halakhoz, húsokhoz, vagy csak magában is jó étel néha.

De ajánlom, hogy velem ellentétben ne készre fagyasztott zöldségekből csináljátok, ha csak nem azért mert nem akarjátok kidobni a korábban megvett adagot. Persze ha nagyon szorít az idő, akkor gyors segítséget jelent.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése