2010. november 12., péntek

Grill domb (paradicsom, padlizsán és csirke)

Archív, Gyalogbéka cukormentes kísérleti konyhája - 2010.08.10.

Az utóbbi hetekben alig volt kedvem ahhoz, hogy főzzek. Sőt, egyáltalán nem volt kedvem ahhoz, hogy főzzek bármit is. Főtt ételt is csak azért ettem, mert volt, aki megszánt a családban és vett nekem egy kis szusit, csirkét... Persze nem azért mert nem volt pénzem az ételre, ott azért nem tartunk. Ez komfort étel volt a javából ugyanis másfél hete meghalt az apám.

10 éve nem beszéltünk egymással és előtte sem volt valami jó a kapcsolatunk, de azért meglepő volt, hogy mennyire ledöbbentett ez az egész. Talán az is szerepet játszott benne, hogy valahol mindig reménykedtem, hogy egyszer még lesz lehetőség, hogy normálisan beszéljünk, hogy kialakítsunk egy táv apa-lánya kapcsolatot, de ő erre egyáltalán nem tartott igényt. Mint kiderült, egy éve volt tisztában azzal, hogy halálos beteg, de eszébe se jutott felvenni a kapcsolatot. 6 évesen, 16 évesen és most 27 évesen sem értettem azt, miként gondolkozik, ha egyáltalán tett ilyet, de megint ott vagyok, hogy már nem is fogom. (Megjegyezném barátaimnak, ismerőseimnek, akik erről most hallanak először mert nem tájékoztattam őket, hogy ne sértődjenek meg mert nem mentem sírva hozzájuk. Ez így alakult, de attól még imádlak titeket és bízom bennetek csak nem tudtam, hogy miként mondjam ezt el. Így arctalanul könnyebb, ismertek...)

Szóval közel két hétig nem jelentkeztem az oldalon, mert nem volt hozzá energiám és mert nem is volt kedvem főzögetni. De a hétvégén már újra pislákolt a láng és tegnap megint teljes erővel vetettem magam a konyhába.

Az utóbbi két hetet csodával határos módon a hűtőben túlélte egy padlizsán és egy paradicsom. Nyár van, grill időszak és én nem vágytam semmi bonyolult ételre. Így elővettem a grill serpenyőm és szépen sütögetni kezdtem.

Hozzávalók 2 fő részére:

1 padlizsán - 100 g/ 4,8 g szénhidrát
2 paradicsom - 100 g/ 4 g szénhidrát
2 szelet csirkemell
10 dkg barna rizs - 100 g/ 77, 4 g szénhidrát


Elkészítés:

A zöldségeket megmostam, majd karikára vágtam. A húst olívaolajjal és egy kis frissen facsart citromlével meglocsoltam, majd borssal megszórtam és átkloffoltam, majd állni hagytam.

A padlizsánt kevés olívaolajon megsütöttem, majd rátettem a tetejére a paradicsom szeleteket és egy kés segítségével átfordítottam őket. A kis dombocska nem esett szét, a paradicsom nem kezdett el folyni. Csupán néhány perc kellett, hogy a paradicsom szelet a padlizsán alatt átpiruljon. Utána kis is szedtem a sütőből.

Utána ugyanabba a serpenyőbe beletettem a csirkemelleket és néhányszor átforgatva azt is átsütöttem. Amint kivettem a húst, szépen falatnyi csíkokra szeltem és a paradicsom tetejére raktam. Díszítésként és ízfokozónak egy kis házi készítésű humuszt is kanalaztam a hús mellé, aminek a receptje majd egy másik posztban következik.

10 dkg rizs talán kevésnek tűnik két ember számára, de mivel elég magas a szénhidrát tartalma, ezért fejenként 5 dkg-nál több fogyasztása nem javasolt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése