2010. november 9., kedd

Hideg, köményes joghurtleves - ahogy én készítem

Archív, Gyalogbéka cukormentes kísérleti konyhája - 2010.06.14.

Piszokul meleg van. Nem is csoda, hogy az utóbbi napokban kiakadtam és nem nagyon akaródzott a konyha közelébe menni. De cukros lévén nem tehetem meg, hogy nem készítek, illetve fogyasztok egészséges főtt ételeket. A szendvicsek ideje már rég lejárt.

Tehát gondolkoztam egy darabig, hogy mit is kellene készíteni, ami gyorsan megvan, ízes is, könnyű is és szívesen is lemegy. A válasz: leves, méghozzá hideg. Elővettem azt a leveses könyvet, amit vagy egy éve vettem 400 forintért és elkezdtem felfedezni. Van benne néhány jó kis recept. Ha marad a meleg, akkor egy ideig a tartalmas levesek lesznek a terítéken.

De, hogy engem soha senki nem vesz rá többé egész kömény használatára, az is biztos...


Hozzávalók - 6 fő részére:

1 teáskanál őrölt köménymag
1 teáskanál egész köménymag - soha többé!
1 ek. vaj
1 felkarikázott póréhagyma
1 tk. őrölt sáfrány - helyette kurkumát is használhatunk
1 ek finomra vágott mandula
30 dkg zöldborsó - 100 g/ 14 g szénhidrát
4 dl joghurt - 100 ml/ 4,6 g szénhidrát
2 dl tejföl - 100 ml/ 4 g szénhidrát
2 dl víz
60 dkg uborka - 100 g/ 2,6 g szénhidrát
1 ek cukor - xilit - 100 g/ 25 g szénhidrát
menta levelek - ha van a díszítéshez


Elkészítés:

A köménymagot néhány pillanat alatt egy kevés olivaolajon megpirítottam, majd félretettem.
Egy serpenyőben a hagymát megfonnyasztottam a vajon, majd hozzá adtam a mandulát, sáfrányt, vizet és borsót, amit nagyjából 5 percig főztem össze, majd ezt is levettem a tűzről.

Egy másik tálban elkevertem a lereszelt uborkát a joghurttal, tejföllel, xilittel és ráöntöttem a zöldborsós keverékre.

Az egészet simára kevertem, majd egy éjszakára a hűtőbe tettem, hogy az ízek összeérjenek. Igazán jó kis leves lett belőle, leszámítva az egész köménymagokat, amikkel nem tudtam mást kezdeni, mint egyesével leszedegetni a nyelvem hegyéről. Nem szeretem, na.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése