2010. november 9., kedd

Diabetikus eperlekvár

Archív, Gyalogbéka cukormentes kísérleti konyhája - 2010.05.30.

Elkészült életem első lekvárja. Finom, édes és diabetikus. Azért még van mit rajta finomítani.

Már tavaly is szerettem volna lekvárt főzni, de a megvalósítás előtt mindig megtorpantam, most azonban eljött az én időm. Alig egy 3 dl-es üvegnyi készült, de ez pont elég is, hisz nem vagyok egy nagy lekvár evő. Épp csak néha jön rám. És mivel különösebben tartósítószert nem kapott a lekvár, így ennél az egy üvegnél nem is kell több.

Hozzávalók:

60 dkg megtisztított eper - 100 g/ 7,2 g szénhidrát
10 dkg xilit - 100 g/ 25 g szénhidrát
1/2 citrom - én lime-ot használtam


Elkészítés:

Az epreket szépen megtisztítottam, lecsumáztam és utána félbevágtam őket. Egy nagy lábasba tettem az egészet 14 dkg xilittel és fél lime levével. (Tudom, hogy 10 dkg-t írtam korábban, de én eredetileg 14 dkg használtam, és végül számomra az túl édesnek bizonyult.) Közepes lángon feltettem főni, fedő alatt 20 percre, ahogy azt Chili&Vanilia javasolta.

15-20 perc léeresztés és rotyogás után levettem a fedőt és folyamatosan kevergetve úgy még negyed óráig főztem, míg lekvár halmazállapotú nem lett az egész. Akkor elzártam a gázt és egy kimosott üvegbe kanalaztam az egészet, majd konyharuhába csavarva hagytam kihűlni.
Még melegen megkóstoltuk pizza tésztával és magos kenyérrel is. Mindkettő isteni volt.


Na, és akkor utoljára még, mi az a Xilit? A cukrosoknak az egyik legnagyobb probléma, hogy milyen cukorpótlóval süssenek-főzzenek. A hagyományos édeskék erre egyáltalán nem jók. A sima kristálycukorban, vagy akár a barna és nádcukorban is jóval több a szénhidrát, mint ami számunkra fogyasztható. Éppen ezért a xilit tökéletes megoldás.

- kevesebb a kalória tartalma (40 %-kal kevesebb, mint a cukorban) mint bármely más készítménynek
- sütni és főzni egyaránt lehet vele
-nem kell számolgatni, hogy egy kanál az mennyi kristálycukornak felel meg, mert 1:1 arányban használható.
- 100 gramm cukorban 100 gramm szénhidrát található, míg 100 gramm xilitben csupán 25 gramm szénhidrát van
.
- a cukorrak ellentétben lúgosít, így Candida diétában is alkalmazható
- kukoricacsutkából készül, éppen ezért allergéneket nem tartalmaz

Egyetlen hátránya az ára. Fél kilós kiszerelés, mely patikákban és gyógynövény boltokban is kapható, közel 1300 forintba kerül. Ám a cukrosoknak mindenképpen megéri.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése