2010. november 10., szerda

Diabetikus málna lekvár, krémes változat

Archív, Gyalogbéka cukormentes kísérleti konyhája - 2010.07.07.

Mivel mostanra elfogyott a legutóbb készített eper lekvár, így épp ideje volt egy új adagot csinálni. Jelenleg málna szezon van, így evidens volt, hogy a málna fogja a főszerepet játszani, de tudtam, hogy a málna kevés lesz. Imádok variálni és keverni az ízeket, így nem volt kérdéses, hogy a málna mellé még kerülni fog egy kis plusz is. Végül a véletlen (Zs ügynök) hozta a két plusz gyümölcsöt, ami a lekvárba került és lényegében egy istenien krémes lekvárhoz segített hozzá minket.

Szóval a két titkos hozzávaló a banán és a sárgadinnye volt. Ízben nem jelentettek nagy változást, viszont a lekvárt már-már krémszerűvé tették.

Hozzávalók 1 üveghez:

45 dkg málna - 100 g/ 5,4 g szénhidrát
1 darab banán - 100 g/ 24 g/ szénhidrát
1 szelet, 2 ujjnyi vastag sárgadinnye - 100 g/ 9,5 g szénhidrát


5 dkg xilit - 100 g/ 25 g szénhidrát
5 dkg diabetikus befőző cukor - 100 g/ 98 g szénhidrát


Elkészítés:

A gyümölcsöket megmostam, a banánt és sárgadinnyét felszeleteltem, majd egy nagy lábasba tettem. Leöntöttem az egészet a xilittel és befőző cukorral és lassú tűzön, fedő alatt 20 percig hagytam rotyogni. Az első 10 perc után nem árt hozzáadni 1 dl vizet esetleg, különben hajlamos egy picit odakapni, ha nem ügyelünk. Tekintve, hogy a banán és a sárgadinnye nem ereszt valami sok levet.

Mindenesetre a 20 perc alatt így is elég szépen megpuhultak a gyümölcsök a saját levükben. A fedőt levéve nagyjából még további 10-15 percre volt szükség, hogy a banánt és a dinnye darabokat összetörjem, elkeverjem. Amint megvolt a lekvár állag és az íz is, elzártam a gázt és egy kimosott üvegbe kanalaztam a lekvárt még melegen.

Az üveget egy konyharuhába csavartam és hagytam így kihűlni.



ui: Az elkövetkezőkben néhány receptem a magyar mellett angolul is szerepelni fog. Ezzel nem felvágni szándékozom, csupán nagyon rám fér a gyakorlás, így összekötöm a kellemest a hasznossal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése