2010. november 13., szombat

VKF 37. - Portobello gombák

Archív, Gyalogbéka cukormentes kísérleti konyhája - 2010.09.19.

Vagy két hete láttam meg, hogy kint van a legújabb VKF témája Alíznak köszönhetően.

Téma: gomba

Szakács: Allergiás a gombára...

Étel elfogyasztása: ?

Úgy voltam vele, hogy csak azért, mert én nem ehetem meg, amit főztem, nem fogok most kimaradni ebből a fordulóból. A megoldás igen egyszerű volt, megetetek valaki mást. A szerencsés éhes száj ezúttal Zs ügynök volt.

Persze mindezek előtt azt is el kellett dönteni, hogy mit fogok készíteni? Pörköltet? Sült gombát? Grillezettet? Tésztával? Hússal?... Nem akartam túlbonyolítani, de nem is akartam, hogy annyira átlagos legyen, viszont az egészséges elkészítés még úgy is szempont volt, hogy Zs ügynöknek nem kell figyelnie sem a kalóriákra, sem a cukrára. Így döntöttem a portobello gomba mellett. Ez is ugyanis egy olyan recept, aminek százféle elkészítési módja létezik.

Ehető főételként is, főleg cukrosoknak, de rendeltetése szerint inkább előételnek számít.

Hozzávalók:

fejenként 2 közepesen nagy gomba - 100 g/ 3,3 g szénhidrát
fejenként 1 marék spenót - 100 g/ 1,8 g szénhidrát
1-2 gerezd fokhagyma - 100 g/ 26, 3 g szénhidrát
kevés parmezán - 100 g/ 1,6 g szénhidrát
só, bors, olívaolaj
szezámmag - 100 g/ 6,3 g szénhidrát

Elkészítés:

Feltettem egy nagy adag vizet egy lábosban. Amikor az felforrt, 3 percre beledobtam a szárától megszabadított spenót leveleket.

Az idő lejártával a spenótot leszűrtem és deszkán szépen apróra vágtam a leveleket és törtem rájuk egy kevés borsot egy pici sót. Ugyanígy a fokhagyma gerezdeket is összetörtem, majd még apróra is vágtam, majd beleforgattam a spenótba, hogy még így is átmehessek rajtuk egyszer a késsel.

Közben a gombákat megtisztítottam kívül-belül. A gombafejekbe belekanalaztam a spenótot, de nem púposan és mindegyikre cseppentettem egy kicsi olajat.

Végül a spenótra került 1-2 apró csík parmezán, na jó csak trappista...

A gombákat sütőlapra raktam, letakartam fóliával és 180 fokra előmelegített sütőben 10 percig sütöttem őket.

A sütésti idő alatt egy mély serpenyőbe szórtam egy fél markényi szezámmagot és a serpenyőt folyamatosan rázogatva megpirítottam a magokat, melyeket tálalás előtt a gombákra szórtam.

A végeredmény Zs ügynök szerint telitalálat volt. Szerintem a látvány sem volt utolsó. Karácsonykor bizti, az ünnepi asztalon lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése