2010. november 10., szerda

Mediterrán sertésragu

Archív, Gyalogbéka cukormentes kísérleti konyhája - 2010.06.18.

Miután sikerült végre ehető levendulát beszereznem, mi volt az első amit készítettem vele? Disznó. Nem süti, vagy üdítő. Hanem sertés. De azért igazán jó lett.

Mivel egyik tyúkanyó nagynénémtől kaptam két szép cukkinit és egy nagy üveg kaprot, így gondolkoztam, hogyan is használhatnám fel. Sajnos nálam olyan kevés étel fogy egyszerre, hogy igyekeznem kell a romlandó ételek felhasználásával, főleg most, hogy egy kicsit még szigorúbbra vettem a diétát. Így az egyik cukkinit gyorsan el is készítettem.

Hozzávalók:

1 cukkini - 100 g/ 5,3 szénhidrát
2 kisebb sárgarépa - 100 g/ 8,1 g szénhidrát
2 darab paradicsom - 100 g/ 4 g szénhidrát
50 dkg sertés hús
2-3 szál kapor
2 gerezd fokhagyma
2 dl zöldségalap lé

Elkészítés:


A cukkinit és sárgarépát felkarikáztam. A fokhagymát összetörtem, majd kicsit még fel is vágtam a kaporral együtt. A húst felkockáztam.

A hagymát megfuttattam egy kis olivaolajon, majd hozzáadtam a zöldségeket, a húst és a zöldséglét. Megszórtam az egészet kaporral és lefedtem az edényt.

Közepes lángon 20-30 perc alatt puhára főztem a ragut. Ekkor levettem a fedőt és 5-6 feldarabolt olivabogyót is a ragura szórtam. Így hagytam még kicsit rotyogni az egészet, majd elzártam a lángot.

Mivel nem levest akartam enni, és szósznak sem akartam a levet besűríteni, így ami nem párolgott el, azt egyszerűen leszűrtem és félretettem. Másnap levesalapnak tökéletes lesz kis hús ízzel.

Rizzsel, krumplival is lehet tálalni, de magában egy kis salátával is tökéletes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése