2010. november 7., vasárnap

Grill burgonya sült virslivel és padlizsánnal

Archív, Gyalogbéka cukormentes konyhája - 2010.05.22.

Megint részint úgy született egy recept, hogy kinyitottam a hűtét, és találtam néhány maradékot...

Adott pár virsli és egy fél padlizsán. Vajon ebből mit sütünk ki? Én fogtam két öreg krumplit és kombináltam. Méghozzá nem is olyan rosszul.

Hozzávalók 2 fő részére:

2 nagyobb krumpli - 100 g/ 20 g szénhidrát
2-3 darab virsli
fél padlizsán - 100 g/ 4,8 g szénhidrát
petrezselyem
vaj

Elkészítés:

A krumplikat hámozzuk meg, majd kezdjük el bevagdosni úgy 2 mm-ként, ahogy az a képen is látható. Ügyeljünk, hogy ne vágjuk át teljesen a krumplit, de minél közelebb legyünk az aljához! Így sülés közben szépen szétnyílik a krumpli.
Egy kis kanállal kaparjuk ki a padlizsán puha magos belsejét majd vágjuk fel szeletekre, a virslit szintén vagdossuk be és közben egy kis csészében melegítsünk pár kanál vajat.

Lehetőleg az összes hozzávalót helyezzük egy grillrácsos tepsibe, de ha nincs grillrács, nem fog összedőlni a világ. Nekem van, és csakis ezért használom.
Szóval, bepakoltuk a krumplit, padlizsánt, virslit. A felolvasztott vajjal bőségesen locsoljuk meg a krumplit, de egy kicsit a többire is juttathatunk, majd végezetül fűszerezzük az egészet egy kis petrezselyemmel, esetleg kakukkfűvel.

A sütőt izzítsuk 180-200 fokra és az alufóliával fedett tepsit toljuk be vagy 15-20 percre. Az alufóliás takarás azért szükséges, mert így az étel a gőzben fő is, nem csak sül. Az alufólia nélkül félig nyers maradna, miközben igyekszünk megsütni. De 15-20 perc után már nyugodtan levehetjük az álcát. Ezután már csak addig süssük, hogy a krumpli kapjon egy kis színt. Ha elkezd pirulni, akkor már nyugodtan el lehet zárni a sütőt, mert kész az étel.

Jó tanács: amikor levettem a fóliát, akkor egyúttal kiszedtem a padlizsánt is a tepsiből a virslivel együtt, és csak a krumplit sütöttem már. Persze ki lehet próbálni úgy is, hogy végig bent hagyjátok az egészet, de én nem sütném túl a zöldséget.

Isteni ebéd lesz belőle. Télen tiszta grillparti hangulatot teremt, nyáron meg arra ösztönöz, hogy tartsatok egy igazit, kint a szabadban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése