2010. november 9., kedd

Avokádó szószos tészta

Archív, Gyalogbéka cukormentes kísérleti konyhája - 2010.06.07.

Hm, az alábbi recept egy részét Gwyneth Paltrowtól tanultam. Igen, a színésznőtől. Sajna nem személyes találka útján...

Szóval az úgy volt... A youtube az a forrás a neten, ahol szinte bármit találhat az ember, ha elég türelmesen keres, sőt véletlen is rábukkanhat dolgokra - én inkább így szoktam. Én épp egy videóra találtam, melyben a színésznő guacamolét készített. A recept annyira nem kötött le, de az annál inkább, hogy miként készítette elő az avokádót, hogy a lehető legkönnyebb legyen a kivétel.
Én eddig csak a felvág, kikanalaz módszert alkalmaztam, de Gwyneth szépen bevágta az avokádó húsát hosszában, majd keresztbe is és egyszerűen kinyomta a húst a héjból.
Mivel volt egy árva avokádóm itthon, ki kellett próbálnom az újonnan tanult praktikát. Mit ne mondjak, bevált.


Mivel úszás után álltam neki a másnapi ebédet megcsinálni este 9-kor ezért megint félig üres hűtőből kellett okoskodnom.


Hozzávalók:

5 dkg spagetti tészta - 100 g/ 73 g szénhidrát
1 darab műbeles virsli
3 gerezd fokhagyma
1 újhagyma
1 avokádó - 100 g/ 1,9 g szénhidrát
1 dl tejszín - 100 ml/ 3 g szénhidrát
gyömbér
chili

Elkészítés:

A tésztát sós vízben 8 perc alatt készre főztem, majd félretettem.

Egy kevés olivaolajon megfuttattam az apróra vágott újhagymát és az összenyomott fokhagymákat, majd hozzáadtam a felkarikázott virslit, hogy picit megpiruljon.

Közben egy villával összetörtem az avokádó darabkákat, hozzáadtam a tejszínt és az egészet a forró serpenyőbe öntöttem. Hagytam 1-2 percig rotyogni, miközben egy kis gyömbérrel és chilivel fűszereztem, majd ráborítottam a tésztát és szépen beleforgattam a szószba.

Egy kevés reszelt sajttal tálaltam.


Tanulság: a szósz ennyi tésztához sok lett volna, ha nem olyan istenien fenséges az íze. Így boldogan fogyasztottam el és nyaltam ki a serpenyőt mosogatás előtt. Ám, ha valaki nem szereti, hogy a tésztája elvész a szószban, az inkább csak egy fél avokádót használjon. Higgyétek el, hogy elég lesz.

Ja, még valami. Nem volt itthon kész zöldség alaplém, így egy kicsit darabos lett a "szósz", de akinél van kéznél, az nyugodtan tegyen bele pár kanállal, ha esetleg kedvet kapna ehhez az ételhez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése