2011. június 9., csütörtök

Stromboli

Tegnap torokgyuszi ide vagy oda, megszállt a főzhetnék és ismét kicsit elkalandoztam külföldi gasztro bloggerek oldalain. Bár az utóbbi napokban sokszor készítettem csak saját ihletettségű ételeket, amik jók is lettek, meg jól is néznek ki, most ismét kíváncsi voltam, hogy milyen ételek készülnek más országok konyháiban. Így jutottam el Lindsey, Burn Me Not blogjára, ahol az alábbi töltött kenyér eredetijét megtaláltam. Bár én változtattam a recepten, és az övé nem egészen úgy fest, mint az enyém, mégis azt hiszem, hogy ezt a töltött kenyér receptet még néhányszor el fogom készíteni, bár valószínűleg újabb módosításokkal a töltelékre nézve :)



Az eredeti recepthez képest én a saját, jól bevált kenyértészta készítési módszeremet alkalmaztam és fűszerek terén is módosítottam egy keveset. Nos, lássuk.

Hozzávalók 2 adag kenyérhez:

60 dkg liszt - 100g/70g CH
1 ek cukor - 100g/100g CH (xilitnél csak 25 g CH)
3 dl langyos víz
1 csomag száraz élesztő
só, bors
3 ek olívaolaj

A töltelékhez:

20-30 dkg vékonyra szelt sonka
20 dkg kemény sajt - sajtonként eltérő szénhidrát tartalom, de ekkora mennyiségnél az 1 szeletre jutó szénhidrát nem jelentős
oregánó
kakukkfű
olívaolaj

+ sütőpapír



Elkészítés:


1, langyosítsuk fel a vizet a cukorral együtt. Ne legyen forró, mert akkor az élesztő nem fog megkelne. A langyos vízbe tegyük az élesztőt, majd fedjük le és meleg helyen hagyjuk megkelni. Ha az élesztő szépen felhabzik 5-10 perc alatt, akkor nem volt túl forró a vizünk. Ha nem jött föl, akkor kezdjük újra.
2, a lisztet, sót, borsot, olajat öntsük egy nagyobb keverő tálba, majd ha felfutott az élesztő, akkor adjuk hozzá a liszthez és kezdjük el összegyúrni a tésztát. A tésztánk akkor megfelelő állagú, ha már könnyen gyúrható, nem nedves, hanem leginkább olyan, mint egy szép gyurma golyó - jobb hasonlatom nincs.
(Az első kenyereimet én úgy rontottam el, hogy pöccre követtem a receptet és nedvesen hagytam a tésztát, pedig akkor lisztet kellett volna hozzá adnom. Így a sütéskor bár megkelt, de nyers maradt a belseje. Szóval sose vegyetek egy receptet se szentírásnak!:)
3, ha jól meggyúrtuk a tésztát, akkor fedjük le egy tiszta konyharuhával és hagyjuk egy meleg helyen állni fél óráig.
4, 30 perc elteltével öntsünk egy kevés olívaolajat a tésztára és gyúrjuk át ismét, majd megint tegyük félre kelni 30-50 percre.
5, ha már megkelt a tésztánk, akkor egy lisztezett gyúródeszkán vágjuk félbe a tésztát. Ha nem akarjuk megcsinálni mind a két adag kenyeret, akkor az egyik felet tegyük a fagyasztóba későbbi használatra.
6, a deszkán a tésztánkat nyújtsuk téglalap alakúra. Mindenki ízlése szerint nyújthat vastagabb, vékonyabb tésztát. Ez csak a sütési időt és a szükséges töltelék mennyiséget befolyásolja.
7, a kinyújtott tésztát kenjük meg vékonyan olívaolajjal, majd a felére szeleteljünk sajtot, szórjuk meg bőven sonkával, oregánóval és kakukkfűvel, majd reszeljük rá a maradék sajtot. Végül ismét szórjuk meg egy kevés fűszerrel.
8, a tészta üresen hagyott felét, most hajtsuk rá a töltelékes részre és szépen nyomkodjuk össze, hajtsuk alá a tésztát, hogy sülés közben se nyíljon szét. Így leginkább egy nagy cibatta formát fogunk kapni.
9, a sütőpapírra óvatosan tegyük rá a kenyeret, kenjük meg a tetejét egy kis plusz olívával és díszítésnek még szórhatunk rá egy kis zöldfűszert.
10, 190 fokra előmelegített sütőben, az alufóliával letakart kenyeret 20-25 percig süssük.
11, ha már kezd pirulni a kenyerünk, akkor vegyük le az alufóliát és süssük addig tovább a kenyeret, míg aranybarnára nem sül nagyjából 20-30 perc alatt



TIPP:
az alufólia azért kell, mert így a kenyér tetején lévő fűszerek nem égnek meg. Más esetekben is alkalmazható, ha a kenyeret dióval, szezámmaggal... díszítjük.

Food-styling: Zs ügynök és én
Fényképek készültek: Samsung Galaxy - I9000-es mobilommal - durva, hogy milyen képeket lehet ma már mobillal készíteni. Jobbat, mint a fényképezővel...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése