2011. június 8., szerda

Cseresznyés barna palacsinta

Épp itt az ideje a frissítésnek egy hosszú szünet után. Mivel épp 35 fokos meleg van odakint, én pedig egy torokgyulladással ülök idebent, így mi is lenne jobb gyógyír, mint egy a szokványostól eltérő palacsinta. Sem a tészta, sem a töltelék nem az átlagos, megszokott ízvilág. De én már csak így főzök.



Hozzávalók 7-8 palacsintához:

20 dkg liszt - 100g/70g CH
1 db tojás
2 ek. barnacukor csokireszelékkel - 100g/99g CH (cukrosoknak készítsük xilittel)
2 dl víz
1 dl tej 100ml/5g CH
1 ek puha vaj
1 ek fahéj

Töltelékhez:

1 dl light gyümölcsjoghurt - joghurtonként változó. Én a Zott Jogobella áfonya lightot használtam. Abban 100 ml/ 8,4g CH
10 szem félbe vágott cseresznye - 100g/14g CH

Díszítés:




Kinek mi ízlés szerint. Én kakaóport és tejszínhabot használtam. Cukrosoknak ki van zárva!


Elkészítés:

1, a tojást elkevertem a cukorral, majd hozzáadtam a lisztet, folyadékot, fahéjat és vajat és az egészet simára kevertem.
2, ha van hely a hűtőben ilyen melegben, akkor egy 10 percre érdemes berakni, de ha nincs, akkor azonnal lássunk neki a palacsinta sütésnek.



3, a serpenyőben egy teáskanálnyi olajat forrósítsunk fel. Ez elég lesz 2-3 palacsintához, mivel a tésztában már van elég zsiradék. Egy nagy merőkanál 3/4-e egy palacsintának felel meg. Nem muszáj teljesen a serpenyő széléig kicsurgatni a tésztát. Így egy kicsit vastagabb, de jobban kezelhető palacsintákat kapunk.
4, mint máskor, a palacsinták mindkét oldalát szép barnára sütjük és kész.



5,
a töltelékhez a cseresznyéket megmossuk, félbe vágjuk és egy tálkába tesszük
6, 4 palacsintához elég 1 dl light gyümölcsjoghurt, amit a cseresznyére locsolunk.
7, a kész palacsintákra rakunk néhány kanál gyümölcsös tölteléket, kakaóport, tejszínhabot ízlés és diabéteszes állapot szerint.

Gyorsan fogy :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése