2011. június 14., kedd

Áfonyás krém babáknak, vagy fagyi felnőtteknek? Persze diabéteszesen!

Amikor e-mailben olvastam a Nestlé babarecept pályázatát, elgondolkoztam rajta, hogy jelentkezzem-e vagy sem. Elvégre nincs gyerekem és az unokaöcsémmel-húgommal sem kísérleteztem annak idején, mégis azért tudok alap dolgokat arról, hogy miként is kell etetni egy kicsit. Tudom, hogy 6 hónapos kortól már el lehet kezdeni a mellétáplálást, hogy a szilárd étel előtt jön a pépes étrend, hogy a hús csak később kerül az étlapra... Mégis úgy éreztem, hogy itt, ezen a téren nem sok keresnivalóm van. A téma mégsem hagyott nyugodni. Elgondolkoztam rajta egy kicsit a saját nézőpontomból is.

Mit adnék egy cukorbeteg kisbabának? Sajnos nem ritka az ilyen eset, és egy csöpp baba még kevesebb eszközzel tud nekünk visszajelezni, még nehezebb jól táplálni egy cukros babát. Bár nincsenek orvosi vagy dietetikusi képesítéseim, de az utóbbi évek tapasztalata alapján én valami ilyesmit készítenék egy cukros csecsemőnek...



Áfonya időszak van. A piacokon egyre többet lehet látni, de akár fagyasztva is bármikor elérhető az év minden szakaszában (én most a fagyasztóból szedtem elő egy adagot). Sok benne a C-vitamin és a fiatalság egyik forrásának mondják. Ráadásul magas a béta-karotin tartalma, ami cukrosoknál kifejezetten hasznos dolog. Szénhidrát tartalma szó-szó magas, de nem kell belőle egy vödörrel fogyasztani.

Akkor lássuk, mi is készült az üstben!
Áfonyás-kaliforniai paprikás krém natúr zabpehellyel

Hozzávalók 3-4 dl-hez:

1 egész kaliforniai paprika (piros) 100g/ 6g CH
5-10 dkg áfonya 100g/11g CH
1-2 evőkanál natúr joghurt 100 ml/ 4,5g CH
1 evőkanál méz - opcionális 100g/ 76g CH
2 evőkanál natúr zabpehely 100G/ 64,3g CH


Elkészítés:



1,
a paprikát megtisztítjuk és apró kockákra vágjuk. Hozzáadjuk az áfonyát, a joghurtot, mézet és egy turmixban teljesen pépesre turmixoljuk.
2, a zabpelyhet a baba korától függően a krém mellé kínálhatjuk, vagy a gyümölccsel együtt leturmixolhatjuk azt is.

Tipp1: a zabpelyhet azért tettem a receptbe, mert a benne lévő rostok lassítják a szénhirátok felszívódását az amúgy folyékony ételben. Cukorbetegeknél pedig elsődleges, hogy a fogyasztott ételek minél lassabban szívódjanak fel, így folyamatosan adagolva a szénhidrátot a szervezetbe.


A zabpehellyel összeturmixolt változat...

Tipp2:
fagyi a krémből egyszerűen készíthető. Egy fém tálban tegyük a krémet a fagyasztóba. Fél óránként keverjük fel, hogy a keletkező jégkristályokból isteni fagyink legyen. Fagyigép sem kell hozzá.
Tipp3: lédús áfonyánál nem csak a méz, de a joghurt is elhagyható, főleg, ha tényleg cukrosnak készítjük el ezt. Ezzel szépen spórolhatunk a szénhidrátokon. Babáknak ráadásul nem szükséges a plusz ízesítés, édesítés. Ha mégis, akkor használjunk xilitet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése