2011. május 9., hétfő

Spenótos pasta fekete olivás,sonkás, tejszínes mártással

Múlt héten Á ügynöknél voltam vendégségben, akinek a vendéglátásért meg csak úgy szeretetből szerettem volna egy jó, egészséges és könnyű ebédet főzni. Tavasz lévén mindenképpen valami évszakhoz illőt szerettem volna, így végül egy zöld, spenótos tészta mellett döntöttem. Kevés szósszal, kevés fűszerrel mégis ízletesen. Először csináltam ezt a receptet, mely aznap jutott az eszembe, de biztos, hogy sokszor kerül majd még asztalra. Anyák napjára például K. ügynök, fogadott anyám, nővérem is ilyet kapott ebédre.



A városban jártamban-keltemben találtam egy olasz kis vegyeskereskedés félét, ahol az eladó kifejezetten udvariatlan volt, de a kínálat egész helyes. Persze lehet, hogy csak az volt a gond, hogy én csak egy zacskó spenótos tésztát vettem, míg a hölgy előttem egy szekérderéknyi, nagyon drága édességet. Lehet, hogy a kedvességet is forintban mérik ott? Mindegy, a lényeg, hogy a tészta finom volt.

Bevásárló lista 2 főre:

15-20 dkg sonka/császárszalonna (a só kérdést is megoldja)
1-1,5 dl 20% tejszín - 100ml/ 4g CH
bors ízlés szerint
20 dkg friss spenót levél 100g/2g CH
fejenként 5-10 dkg spenótos tészta átlag 100g/ 70g CH
6-7 szem fekete olívabogyó
friss petrezselyem, koktélparadicsom 100g/ 4g CH a díszítéshez

Elkészítés:



1,
forraljunk fel egy közepes lábosban vizet sóval és egy kanál olajjal.
2, a forrásban lévő vízbe tegyük bele a tésztát és 8-10 percig lefedve főzzük
3, a spenótot mossuk meg és egy másik edényben szintén forrásban lévő vízben 4-5 perc alatt főzzük meg. Így megpuhul, de nem veszti el az összes vitamintartalmát.
4, a spenótot szűrjük le, akár kézben nyomkodjuk ki belőle a vizet és vágódeszkán aprítsuk fel egy késsel pépesre.
5, egy serpenyőben melegítsünk fel egy kanál olívaolajat, majd a csíkokra vágott sonkát/szalonnát pirítsuk meg benne
6, adjuk hozzá a tejszínt, a karikákra vágott olívabogyókat és a felvágott spenótot
7, nem kell a szószt sokáig rotyogtatni, csak addig míg a spenót szépen elkeveredik a szósszal. Nem kell megijedni, hogy kevés lesz a szósz, mert nem az a lényeg, hogy a tészta tocsogjon a tejszínben, hanem az, hogy bevonjuk vele a tésztát és élvezzük az ízeket.
8, az időközben megfőtt tésztát szűrjük le és borítsuk bele a szószos serpenyőbe. Forgassuk össze még a tűzön, hogy a tésztát a szósz mindenhol befedhesse.
9, melegen tálaljuk ízlés szerinti díszítéssel



Tipp 1: a só a diabéteszesek egyik ellensége. Ez az étel a fekete olíva és a szalonna/sonka miatt már eleve kellemesen sós ízű lesz, ezért egyáltalán ne sózzuk meg mielőtt meg nem kóstoljuk, ugyanis másképpen kellemetlen meglepetésben lehet részünk. De ez az étel só nélkül is ízletes lesz :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése