2011. február 26., szombat

Indiai hétvége 2. rész - Alma chutney

Ha még emlékeztek, a múlt hétvégén indiai ételeket készítettem. Ezekből a blogra már felkerült a naan, most pedig lássuk az alma chutneyt.

Eddig csak hagyma chutneyt csináltam korábban. Az jó volt, ízletes, így mivel volt egy nagy rakat almám abból a fajtából, amit magában nem szeretek megenni, gondoltam, kezdeni kellene vele valamit. Végül rábukkantam a következő receptre az "Ínycsiklandó vegetáriánus ételek" című szakácskönyvben.

Magában én nem fogyasztanám, de a csípős, fűszeres tikka masalával tökéletes párost alkotott. K ügynök szerint tökéletes almás pite töltelék lenne. Hm...

Alma chutney



Hozzávalók:


2 ek. olaj
1 1/2 teáskanál római kömény - én őrölt köményt használtam
2 friss zöld chili vékony karikákra vágva
2 tk. gyömbér (frissen reszelt, ha lehet)
1 tk. kurkuma
1/2 kg meghámozott, felszeletelt alma - lehetőleg savanykás fajta - 100g/12g CH
1/4 pohár víz
3/4 tk. őrölt szerecsendió
1 1/4 tk. őrölt fahéj
2-3 ek. cukor (diabéteszeseknek xilit) - 100g/100g CH (xilit 100g/25g CH)


Elkészítés:

1, az olajat egy nagyobb lábasban felhevítjük és a köményt megpirítjuk benne.
2, hozzáadjuk a chilit, gyömbért és egy percig pirítjuk.
3, hozzáadjuk a kurkumát és az almát, majd 2-3 percig kevergetjük alacsony lángon
4, a lábasba öntjük a vizet fahéjat és szerecsendiót
5, folyamatosan kevergetve 20 perc alatt puhára főzzük az almát
6, hozzáadjuk a cukrot és lekvár sűrűségűre főzzük a csatnit
7, hagyjuk szobahőmérsékletűre hűlni majd turmixoljuk össze



TIPP:
hűtőben több, mint egy hétig is simán eláll

Indiai hétvége 1. rész

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése