2013. január 2., szerda

Dukan 1.-2. nap - Gombás fasírt és 4 fűszeres csirkemell

Nos, megkezdtem a diéta első szakaszát, ami pontosan 7 napig fog tartani. Ez a 7 nap tisztán fehérje diétából  áll.

A mai nappal lényegében túl vagyok a 2. napon. Nem éheztem egyszer sem, de természetesen a boltban felmerült bennem a gondolat, hogy milyen jó is lenne kenyeret, chipset, vajat, stb. enni most, hogy nem lehet. Ám ez inkább csak az agynak azon trükkje, hogy mindig azt akarja, amit nem lehet.

Mit is jelent a fehérje diéta? Mit lehet enni?

Sovány húsokat bármekkora mennyiségben. Illetve sovány sajtokat, natúr joghurtot, napi 2-4 ek. zabkorpát (segíti az emésztést és telít), csökkentett zsírtartalmú, natúr tejtermékeket és tojást.

Mivel ezek nem tartalmaznak egyáltalán vagy csak alig szénhidrátot, így a szervezet több energiát éget el azzal, hogy megeméssze ezeket az élelmiszereket, mint amennyit felvesz ezekből. A fogyás pedig ennek köszönhető. A rost bevitel alacsony szintjét, pedig a zabkorpa hívatott pótolni ebben az igen rövid szakaszban.

Reggelire és vacsorára lényegében azokat az ételeket fogyasztom, amit fentebb felsoroltam. Ebédre viszont igyekszem olyat készíteni, ami megfelel a követelményeknek és eközben nem válik totálisan egyhangúvá vele az élet.

1. nap - 4 fűszeres csirkemell

Hozzávalók:


  • 1 egész csirkemell - 1 személynek 2 étkezésre elég
  • 2 gerezd összetört fokhagyma
  • 3, általunk preferált fűszer
  • a sót hagyjuk el vagy csökkentsük - nem tesz jót a cukros vesének, ráadásul étvágyat csinál
  • 2 ek szójaszósz/ 1 ek. cukormentes szósz (én PB szószt használtam, mert nem volt itthon szója)
Azért csak a nyers változatról van kép, mert a készről már nem volt alkalmam készíteni :)

Elkészítés:

  • A fokhagymából, 3 fűszerből (kapor, szezámmag - tudom, nem fűszer - és petrezselyem) és a PB szószból pácot kavartam.
  • A kikevert páccal bekentem a ketté vágott csirkemellett és 2-3 órán keresztül hagytam, hogy a hús átvegye az ízeket.
  • A sütőt előmelegítettem 150 fokra grill fokozaton, és lassan addig sütöttem, míg szép színt nem nyert. Ez kb. 20-30 percet vett igénybe.
  • Zsiradékot egyáltalán nem használtam. A fűszerektől a hús igazán ízes lett, a lassú sütés pedig lehetővé tette, hogy kloffolás nélkül is teljesen átsüljön a hús - így nem hajszál vékonyságú szeleteket kellett enni.

2. nap - Gombás fasírt (12-15 szépen formázott fasírt lesz belőle - szóval sok)

Előszóban, a gomba nem fehérje. Én azért kevertem bele a fasírtba, hogy legyen benne egy összetartó anyag és ne kelljen a maradék gombámat a hét végén a kukába dobni. A gomba valójában sem zsírt, sem szénhidrátot nem tartalmaz. Lényegében csak egy olyan egészséges adalékanyag a fasírtban, ami ezt a diétát egyáltalán nem borítja fel.



Hozzávalók:
  • 50 dkg sovány darált hús (1 főre 25-30 dkg is elég 1-2 étkezéshez)
  • 2 egész tojás
  • csipet só
  • zöldfűszer ízlés szerint
  • 4 fej kisebb gomba vékony csíkokra vágva
Elkészítés:
  • A darált húst keverjük össze a tojással, sóval és zöldfűszerrel.
  • A gombát mossuk meg, vágjuk vékony szeletekre, majd még azokat és vágjuk félbe.
  • A gombát keverjük a húshoz, majd tiszta kézzel formázzunk tehetségünk szerint egyforma fasírtokat.
  • Egy teflon serpenyőbe, ha már átmelegedett, zsíradék nélkül helyezzük a fasírtokat és lapogassuk meg őket a spatulával. A húsban lévő zsiradék és a tojás bőven elég lesz a sütéshez.
  • A fasírtok mindkét oldalát addig süssük, míg aranybarna, vagy sötétebb nem lesz (ízlés kérdése)
A fasírt mellé joghurtot, túrót... lehet kísérőként enni.

Az elkészítési idő 15-30 perc között mozog ezekre az ételekre. Szénhidrát tartalma szinte semmi nincs ezeknek és a benne lévő zsírt, az egész nap folyamán többszörösen elégeti a test, tehát a fogyás elindul.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése