2013. január 7., hétfő

Dukan 3. - 4. nap - Joghurtos tojás snidlinges hússal és Gombás fasírt még egyszer

Örömmel jelenthetem, hogy hosszú évek főzési gyakorlata után is még mindig bajban vagyok a mennyiségekkel. Vagyis, családom jó szokásához híven szinte soha nem tudok egy adag ételt készíteni. Így esett, hogy az előző bejegyzésben említett gombás fasírt (már akkor is jól látható módon) kifogott rajtam.

A készítéskor át sem gondoltam, hogy 50dkg húsból nem tudok majd megenni egy ebédre ennyi fasírtot. De sebaj, mert még másnap is finom volt.

3. nap - Gombás fasírt

A receptet lásd. itt

4. nap  - Joghurtos tojás snidlinges hússal


Ezt a receptet 2 dolog ihlette. Az első az a horribilis áron vesztegetett joghurtos tojás, amit egy gyroszosnál láttam nem rég. 550 forint volt néhány félbe vágott főtt tojás, amit sima joghurttal nyakon öntöttek és rászórtak egy kis petrezselymet.
A másik meg az a tény, hogy egy adag friss snidlinghez jutottam.

Hozzávalók:

  • 2 db főtt tojás - keményen (ízlés szerint több is lehet, mivel a tojásban nincs szénhidrát, azonban a koleszterinre sem árt ügyelni)
  • 15 dkg darált hús
  • 1 markényi friss snidling vagy más zöldfűszer
  • 1 kis pohár joghurt


Elkészítés:

  • A tojásokat jó előre megfőzzük, megpucoljuk és felezzük/negyedeljük.
  • A húst teflon serpenyőben saját zsiradékában megpirítjuk. Mikor már majdnem kész van, hozzáadjuk az apróra vágott snidlinget, frissen őrölt borsot és a tojás mellé kanalazzuk.
  • Végül ízlés szerint joghurt mennyiséggel meglocsoljuk és kész a saját joghurtos tojás változatunk.
A tetejére még reszelhetünk csökkentett zsírtartalmú sajtot és ne sajnáljuk a maradék snidlinget se.




Folyt. köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése