2011. április 11., hétfő

Áfonya szósz vodkában áztatott kávészemekkel

A múlt héten munkából hazajövet beugrottam az élelmiszer üzletbe. A fagyasztók mellett lézengve megakadt a szemem az áfonyán. Igen, mélyhűtött, hőkezelt áfonyán. De annyira megkívántam, hogy úgy döntöttem, hogy a fene bánja, megkockáztatok egy dobozzal a borsos árú nyári gyümölcsből.

Hazaérve egy egész sereg túró gombóc főző csapat fogadott. Na jó, csak három, akik természetesen mind máshogy akarták csinálni a túrós gombócokat. Én a fáradt és álmodozó csapattag inkább csak nézelődtem, hagyva, hogy éljék ki a fantáziájukat, mert már úgyis azon gondolkoztam, hogy a nekem jutó gombócokat én bizony nem lekvárba, kakaóba - igen, volt ilyen is - mártom, hanem áfonya szószba, amit törvényszerűen megbolondítok majd.

Így mire mindenki végzett a maga kakaós, cukros, prézlis és mentes na meg mákos túrógombócával, én neki láttam az áfonya szósznak kávéval. A végeredmény egészen különleges lett, de jó értelemben.



Hozzávalók 2-3 főre:


10-15 dkg friss vagy fagyasztott áfonya
5-10 szem korábban vodkában áztatott kávészem (szerintem alkoholmentes kávé is megteszi, csak én a használjunk fel mindent jegyében nyúltam ezekhez)
1 ek. méz az édesszájúaknak



Elkészítés:


A hozzávalókat öntsük a turmixba, fedjük le s nhány percen keresztül addig turmixoljuk, míg el nem éri a szószunk a kívánt állagot.



Tipp:
ha félig fagyott gyümölccsel operálunk, akkor kevésbé folyékony, inkább kásás állagú, majdnem fagyis, lesz az öntetünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése